Volvo pregătește o întreagă ”revoluție electrică”: câte modele noi pregătesc suedezii
Planurile reprezintă cea mai mare renovare a gamei de modele Volvo de când Geely a achiziționat marca de la Ford.
Volvo Cars se pregătește pentru un blitz electric pentru a transforma toate modelele sale de bază – trei SUV-uri și două sedanuri – în vehicule electrice cu baterie și pentru a introduce o dubă electrică de lux menită să stimuleze vânzările în Asia.
Producătorul suedez de automobile, deținut în totalitate de grupul chinez Zhejiang Geely Holding, este de așteptat să lanseze cel puțin șase vehicule noi cu baterii electrice până în 2026, au declarat două surse pentru Reuters.
Volvo și-a anunțat obiectivul de a face întreaga sa gama complet electrică până în 2030. Unitatea companiei din Australia a declarat că intenționează să vândă doar vehicule electrice pe această piață până în 2026.
Planurile de produse neraportate anterior reprezintă cea mai mare renovare a gamei de modele Volvo de când Geely a achiziționat marca de la Ford Motor în 2010. Sub noii săi proprietari, Volvo a început să împărtășească tehnologii precum platformele auto cu Geely.
Schimbarea pentru Volvo, un brand suedez care și-a construit o reputație pentru siguranță și design utilitar, rezultă dintr-un accent mai mare pe tendințele clienților din Asia și dintr-un efort de a câștiga vânzări acolo, au spus oamenii.
Cele două persoane care cunosc planurile Volvo au cerut să nu fie numiți, deoarece detaliile nu au fost anunțate de companie.
Modele noi
Printre noile mașini electrice cu baterie care vor fi planificate pentru următorii patru ani se numără o dubă marca Volvo, care s-ar baza pe un vehicul pe care marca Geely’s Zeekr îl vinde în China.
Denumită Zeekr 009, duba uriașă, electrică cu baterie, care începe de la aproximativ 74.179 USD, oferă trei rânduri de locuri. Vehiculul concurează cu modelul Toyota Alphard, o dubă de afaceri sau de familie, cu scaune pentru pasageri asemănătoare avionului business, care s-a dovedit populară pe piețele asiatice, cum ar fi China și Japonia, ca alternativă la limuzină.
Volvo a mutat activitatea de dezvoltare a sedanurilor și a viitorului model de transport de persoane în centrul său de cercetare și dezvoltare din Shanghai, au spus aceștia. Centrul, care și-a triplat personalul de proiectare la aproximativ 60 de persoane, s-a mutat recent într-o clădire nouă și mai mare din Shanghai, a spus una dintre surse.
Primul dintre noile modele electrice planificate de Volvo, SUV-ul electric cu baterie EX90, a fost dezvăluit la sfârșitul anului trecut. Se preconizează că va intra în vânzare la începutul lui 2024.
Alte mașini electrice cu baterie în curs de dezvoltare includ versiuni electrice ale principalelor produse Volvo – vehiculele crossover XC90, XC60 și XC40 și sedanurile S60 și S90, au spus sursele.
Mașinile respective vor urma indiciile de design simple și consacrate ale Volvo, dar noua dubiță va viza cumpărătorii din China și alte piețe cu un design mai „emoțional”, care se bazează pe Zeekr 009, care are o grilă masivă, iluminată cu LED, una dintre au spus surse.
Volvo și-a dezvoltat și vândut motorul pe benzină și operațiunile de propulsie hibridă către Geely. Producătorul chinez de automobile a decis să combine toate activele sale de propulsie pe benzină, inclusiv cele de la Volvo, fabricile fiind sculptate din Renault pentru a crea o nouă companie axată pe motoare hibride și pe benzină.
Renault și Geely lucrează pentru a finaliza un acord pentru a aduce Saudi Aramco ca investitor și partener în acea afacere, a raportat Reuters.